Assistance w ubezpieczeniach turystycznych to w ogólnym pojęciu natychmiastowa, 24-godzinna pomoc w nagłych wypadkach podczas podróży. Pomoc informacyjna, pomoc organizacyjna, otoczenie opieką.

W polisach turystycznych assistance występuje zazwyczaj w wersji podstawowej i rozbudowanej. Co znajduje się w której opcji, zależy od zapisów w OWU (ogólne warunki ubezpieczenia) poszczególnych ubezpieczycieli. Zazwyczaj opieka nad bliskimi, dziećmi, czy zwierzętami podróżującymi z osobą poszkodowaną występuje w pakietach rozbudowanych. Podobnie jak przyjazd osoby bliskiej, udzielenie pożyczki, wpłata kaucji, pomoc tłumacza.

Zwykle w zakres assistance wchodzą takie usługi, jak:

  • całodobowy dyżur telefoniczny Centrum Pomocy
  • kontakt, telekonferencja z osobą bliską
  • przekazywanie informacji
  • pomoc w przypadku kradzieży lub utraty dokumentów
  • pomoc w odzyskaniu i ponownym wysłaniu bagażu
  • transport osób towarzyszących Ubezpieczonemu w podróży zagranicznej w razie jego śmierci
  • opiekę nad towarzyszącymi Ubezpieczonemu w podróży zagranicznej niepełnoletnimi dziećmi
  • pokrycie kosztów pobytu i transportu osoby towarzyszącej Ubezpieczonemu w podróży zagranicznej
  • transport i pobyt osoby wezwanej do Ubezpieczonego
  • kierowcę zastępczego
  • informację przed podróżą
  • zastępstwo w podróży służbowej
  • koszty poszukiwań w górach i na morzu
  • koszty ratownictwa w górach i na morzu
  • pomoc w przypadku opóźnienia lotu
  • wyżywienie i zakwaterowanie Ubezpieczonego za granicą w celu rekonwalescencji
  • pomoc w przypadku konieczności wcześniejszego powrotu do kraju
  • kontynuacja zaplanowanej podróży
  • pomoc prawną
  • wypłatę w poczet kaucji
  • dosłanie niezbędnych przedmiotów osobistych
  • pomoc finansową
  • opiekę nad zwierzętami domowymi towarzyszącymi Ubezpieczonemu w podróży zagranicznej
  • pomoc tłumacza
  • organizację kontynuacji na terenie Rzeczypospolitej Polskiej leczenia rozpoczętego za granicą*

[*na podstawie produktu Generali Direct].